
Cele projektu
– integracja liderów – młodzieży, która wykazuje ponadprzeciętną inicjatywę w kreowaniu, otaczającej rzeczywistości, a równocześnie może stanowić pozytywny przykład dla swoich rówieśników;
– wzbudzenie u uczestników projektu refleksji na temat odpowiedzialności za podejmowane decyzje i działania;
– wsparcie młodych ludzi w kształtowaniu własnej tożsamości, w oparciu o dziedzictwo małej ojczyzny;
– poszerzanie kompetencji liderów młodzieżowych w zakresie umiejętności interpersonalych, współdziałania w grupie, przygotowywaniem i realizowaniem projektów w społeczności lokalnej;
– wzbudzenie u młodych mieszkańców Małopolski refleksji na temat zagrożeń związanych z uzależnieniami, w tym e-uzależnieniami i innymi uzależnieniami behawioralnymi;
Program Forum:

NASZA TOŻSAMOŚĆ
Uczestnicy projektu będą rozwijać kompetencje osobiste, m. in. w oparciu o poznawanie historii, tradycji i kultury tych obszarów Małopolski, z których pochodzą. Będą inspirować się własną aktywnością i zaangażowaniem oraz doświadczeniem przedstawicieli organizacji, które kształtują proliderskie postawy młodych ludzi.
W trakcie tego dnia będą realizowane:
– zajęcia integracyjne (w tym również wymiana informacji na temat dotychczasowego zaangażowania uczestników na rzecz społeczności lokalnej);
– gra miejska, w trakcie której chcemy u młodych liderów wzmacniać poczucie przynależności do wspólnoty regionalnej oraz dumy z bycia Polakiem/Małopolaninem;
– być liderem – warsztat, omówienie cech i kompetencji lidera Refleksja na temat wartości i odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz za osoby współpracujące;
– spotkanie z przedstawicielami organizacji, które kształtują liderów młodzieżowych.

NASZE KOMPETENCJE
Cykl warsztatów wzbogacający wiedzę i umiejętności uczestników projektu.
–warsztat psychoedukacyjny na temat mechanizmów uzależnień, w tym e-uzależnień i innych uzależnień behawioralnych,
– warsztaty psychoedukacyjne na temat przezwyciężania barier w komunikacji interpersonalnej, rozwiązywania konfliktów oraz dynamiki procesów grupowych;
– warsztaty na temat debaty oksfordzkiej dla liderów jako sposób poszerzania kompetencji oraz wspierania zaangażowania I odpowiedzialności w społeczności lokalnej;

NASZE ZAANGAŻOWANIE
– realizacja szkoleniowa debaty oksfordzkiej,
– podsumowanie trzydniowego szkolenia, omówienie kontynuacji działań w społecznościach lokalnych i sprawozdawczości.
Po szkoleniu młodzi liderzy przygotują oraz przeprowadzą miniprojekty w swoich społecznościach lokalnych. Jakie to będą projekty zostanie omówione w trakcie trzeciego dnia szkolenia. Miniprojekty mogą dotyczyć m. in. przygotowania i przeprowadzenia debaty oksfordzkiej, której teza będzie nawiązywała do zagrożeń związanych z uzależnieniami w tym uzależnieniami behawioralnymi, realizacji działań w ramach kampanii społecznych i inne.
Miniprojekty młodzi liderzy będą realizować razem z opiekunem – nauczycielem, który towarzyszy im w trakcie Forum. Wsparcie merytoryczne zapewnia zespół IRS.
W ramach projektu planowane są również m. in:
– wydanie publikacji (broszura) dla liderów młodzieżowych z treściami zgodnymi z celami i przebiegiem projektu;
– szkolenie dla nauczycieli, w dniach 6-7 października;
– wydanie publikacji (broszura) dla nauczycieli na temat profilaktyki, w tym profilaktyki e-uzależnień i innych uzależnień behawioralnych;
– konferencja podsumowująca Małopolskie Forum Liderów Młodzieżowych, zaplanowana na koniec listopada br., w trakcie której zostaną zaprezentowane miniprojekty zrealizowane w społecznościach lokalnych przez liderów we współpracy z ich opiekunami.